Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Czytelnia
(5)
Filia nr 1
(2)
Autor
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Bilek Emily L
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Jankowska-Szafarska, Lucyna
(1)
Kara, Roman
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kupiec, Kamil
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Suligowska, Beata
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(3529)
6-8 lat
(1802)
0-5 lat
(1309)
9-13 lat
(1213)
Młodzież
(785)
Psychoterapeuci
(7)
14-17 lat
(537)
Szkoły wyższe
(254)
Szkoły podstawowe
(71)
Rodzice
(65)
Studenci
(61)
Lekarze
(54)
Dorośli
(49)
Szkoły średnie
(49)
Menedżerowie
(38)
Prawnicy
(37)
Szkoły ponadgimnazjalne
(36)
Nauczyciele
(32)
Przedsiębiorcy
(23)
Pracownicy naukowi
(16)
18+
(15)
Logopedzi
(15)
Ekonomiści
(14)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(14)
Urzędnicy
(14)
Psycholodzy
(13)
Bibliotekarze
(12)
Księgowi
(12)
Pedagodzy
(11)
Fizjoterapeuci
(10)
Gimnazja
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Pracodawcy
(9)
Ratownicy medyczni
(9)
Doradcy podatkowi
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Pielęgniarki
(8)
Pracownicy samorządowi
(8)
Klasa 2.
(7)
Aplikanci
(6)
Klasa 1.
(5)
Lekarze rodzinni
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Radcy prawni
(5)
Weterynarze
(5)
Adwokaci
(4)
Biegli rewidenci
(4)
Doktoranci
(4)
Farmaceuci
(4)
Grupa wiekowa
(4)
Inżynierowie budownictwa
(4)
Klasa 4.
(4)
Kobieta
(4)
Kosmetolodzy
(4)
Onkolodzy
(4)
Politycy
(4)
Przedszkola
(4)
Radiolodzy
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Sędziowie
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
5-8 lat
(3)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(3)
Interniści
(3)
Inwestorzy indywidualni
(3)
Inżynierowie
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Neurolodzy
(3)
Ortopedzi
(3)
Pediatrzy
(3)
Położne
(3)
Psychiatrzy
(3)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Sportowcy
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
9-10 lat
(2)
Administracja samorządowa
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(2)
Architekci krajobrazu
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Chemicy
(2)
Chirurdzy
(2)
Chorzy
(2)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(2)
Chłopcy
(2)
Dermatolodzy
(2)
Diabetolodzy
(2)
Doradcy finansowi
(2)
Energetycy
(2)
Grupa wiekowa Dzieci
(2)
Historycy
(2)
Hotelarze
(2)
Inżynierowie środowiska
(2)
Temat
Zaburzenia zachowania
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Dzieci
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Liczby
(1)
Lęk
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nerwice
(1)
Osoby jąkające się
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Czyt. 159.942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7–13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami.
Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Czyt. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu – oto książka niezwykła po trzykroć: Ľ unikatowe kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczące wielowymiarowego zaburzenia płynności mowy, jakim jest jąkanie; Ľ przegląd metod terapii indywidualnych i grupowych oraz technik radzenia sobie na co dzień z zacinaniem; Ľ kalejdoskop ludzkich losów naznaczonych jąkaniem, osobistych opowieści-świadectw bohaterów żyjących pośród nas. Niezbędnik każdego logopedy-terapeuty jąkania i nauczyciela-wychowawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania jeszcze nigdy nie była tak prosta! Nauka czytania jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 81/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nauka liczenia” zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 5/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.89 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej