Ambroziak Konrad
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia
(2)
Filia nr 1
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Ambroziak Konrad
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Słowacki Juliusz
(233)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Rolando Bianka
(131)
Lange Antoni
(126)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(117)
Steel Danielle (1947- )
(115)
Lenartowicz Teofil
(112)
Liebert Jerzy
(105)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Krzyżanowski, Julian (1892-1976)
(100)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Gomulicki Wiktor
(95)
Roberts Nora (1950- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
King Stephen (1947- )
(83)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(83)
Mróz Remigiusz (1987- )
(83)
Fabianowska, Małgorzata
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Zarawska Patrycja (1970- )
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Ujejski Kornel
(79)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(78)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(78)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(74)
Syrokomla Władysław
(74)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(72)
Oppman Artur
(71)
Shakespeare, William (1564-1616)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(69)
Andersen Hans Christian
(68)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(68)
Grimm Wilhelm
(67)
Webb, Holly
(67)
Wyspiański Stanisław
(66)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(65)
Szulc Andrzej
(65)
Markiewicz, Henryk (1922- )
(64)
Kolberg, Oskar (1814-1890)
(61)
Kolberg, Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(61)
Ostrowska Bronisława
(61)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(60)
Pasewicz Edward
(59)
Żeromski Stefan
(59)
"GREG". Lektura = wydanie z opracowaniem
(58)
Keff Bożena
(58)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Zapolska Gabriela
(57)
Czechow Anton
(56)
Fabisińska, Liliana (1971- )
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Conrad Joseph (1857-1924)
(54)
Grabiński Stefan
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Christie Agatha (1890-1976)
(52)
Król Michał
(52)
Rzehak, Wojciech
(52)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(52)
Michalak Katarzyna (1969- )
(50)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(3)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Depresja psychiczna
(2)
Nastolatki
(2)
Chorzy na depresję
(1)
Dzieci
(1)
Leczenie
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Pierwszy taki poradnik w Polsce!.
Depresja to choroba XXI wieku. Wiele się o niej mówi, pisze, czyta. Teoretycznie dużo o niej wiemy, a faktycznie... niestety nadal zdecydowanie za mało. Dla przykładu niewielu z nas ma świadomość, że stanowi ona poważny problem również wśród nastolatków. Dorastanie jest okresem pełnym napięć i konfliktów, dlatego tak łatwo jest przypisać objawy depresyjne młodzieńczej burzy hormonów. Nic bardziej mylnego - depresja to poważna choroba, a nie przejaw złego zachowania czy buntu. Autorzy, wybitni specjaliści na co dzień pracujący z cierpiącymi na depresję nastolatkami i ich rodzinami, przygotowali tę książkę, aby pomóc zrozumieć i zaakceptować depresję młodego człowieka oraz właściwie na nią zareagować. Odwołując się do badań i teorii naukowych, wyjaśniają nie tylko, czym jest ta choroba, ale również jak ją szybko rozpoznać, jakie pociąga za sobą skutki oraz kiedy i gdzie szukać pomocy. W zrozumiały sposób, z empatią i bazując na rzetelnej wiedzy, tłumaczą, że pokonanie depresji i powrót do zdrowia są możliwe, ale wymagają dużego zaangażowania rodziny osoby chorej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.895 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka – swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców. Rodzicu, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: - jak zaakceptować chorobę dziecka i jej konsekwencje; - jak poradzić sobie z uporczywym poczuciem winy; - jakie twoje zachowania sprzyjają leczeniu, a jakie mogą je zakłócić; - jak motywować, chwalić i nagradzać swojego nastolatka; - czego możesz wymagać od dziecka z depresją i jak to egzekwować; - jak zadbać o siebie i pozostałych członków rodziny. Nastolatku, dzięki lekturze dowiesz się między innymi: - jak rozmawiać z innymi o swojej chorobie; - jak planować swoją codzienność (dom, szkoła, czas wolny); - jak postępować w sytuacjach kryzysowych (spadek nastroju, myśli samobójcze); - jak pracować ze swoimi emocjami – poznasz techniki akceptacji i uważności; - jak radzić sobie z krzywdzącą stygmatyzacją społeczną; - jak się przygotować i zmotywować do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicony protokół leczenia.
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7–13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami.
Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Czyt. 159.922.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej